Kansere karşı koruyucu olan elma daha bir çok faydası ile yine bilim adamlarının gündemini meşgul ediyor.Çünkü yararları küçümsenemeyecek kadar çok.
Bu İşlemi Yapabilmeniz İçin Üye Olmalısınız
Gizle
Elmanın kabuÄŸundaki 'triterpenoids' adlı maddenin, laboratuvar ortamında kanser hücrelerinin çoÄŸalmasını engellediÄŸi veya öldürdüÄŸü tespit edildi.
Yeni yapılan bir araÅŸtırmaya göre, günde 1 elma yemenin uzmanların düÅŸündüÄŸünden daha saÄŸlıklı olduÄŸu ortaya çıkarıldı.
Bilimadamları elma, ÅŸeftali, nektarin gibi meyvelerin niteliklerini analiz etti ve içerdikleri antioksidan seviyelerinin önceki araÅŸtırmalarda küçümsendiÄŸini buldular.
İngiltere, Norwich'teki Yiyecek AraÅŸtırmaları Enstitüsü'nde uluslararası bir grup tarafından yürütülen çalışma, meyvelerdeki süper kimyasal polifenol içeriÄŸinin önceki araÅŸtırmalara göre 5 kat daha fazla olduÄŸunu ortaya çıkardı. İnsan vücudunda bu bileÅŸenlerin kalın bağırsakta mayalanacağını belirten Dr. Paul Kroon, "Bu antioksidan aktivitesiyle birlikte çok faydalı olacak" dedi.
Journal of Agricultural and Food Chemistry isimli tıp dergisinde de yayınlanan çalışma, normalde gıda kimyacıları tarafından üzerinde durulmayan kimsayalın saÄŸlıklı beslenmenin önemli bir parçası olduÄŸunu gösterdi.
AraÅŸtırmanın lideri Fulgencio Saura-Calixto, bu polifenollerin önemli saÄŸlık nitelikleri sayesinde insan beslenmesinin en önemli parçası olduÄŸunu belirterek, "Bu polifenolleri beslenmeye iliÅŸkin ve epidemiyolojik araÅŸtırmada gözönünde tutmak, saÄŸlığımız için bitkisel gıdaların etkilerini daha iyi anlamamızda çok faydalı olacak" dedi.
Zaman Online
Yılbaşı gecesinde sunulan ikramların birçoğu yüksek kalorili ve besin değeri düşük seçeneklerdir. Kendimizi aşırı sıkmadan, stres ve heyecan yapmadan mümkün olan en sağlıklı