Her geçen gün artan kanser vakaları insanları bilnçlenmeye yönlendiriyor çünkü kanser ile beslenme arasında yakın bir ilişki söz konusu.Özellikle meyve sebze ile beslenme kansere karşı en önemli korunma yöntemi.
Bu İşlemi Yapabilmeniz İçin Üye Olmalısınız
Gizle
Uzmanlar kızılcık meyvesinin kanseri önlediÄŸini bildirdi.
Malatya Meyvecilik AraÅŸtırma Enstitüsü'nü ziyaret eden Erzurum Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi ÖÄŸretim Üyesi Prof. Dr. Sezai ErciÅŸli, burada kızılcıkla ilgili yaptıkları araÅŸtırmayı açıkladı. Adana Çukurova Üniversitesi, Malatya Meyvecilik AraÅŸtırma Enstitüsü ve Atatürk Üniversitesi'nin ortaklaÅŸa yürüttüÄŸü çalışma sonunda kızılcık meyvesinin antioksidan özelliÄŸinin çok yüksek olduÄŸunu tespit ettiklerini belirten Prof. Dr. ErciÅŸli, "Antioksidan özellik demek, kansere karşı koruyucu özellik demektir.
Bu çalışmamız bizi onayladı. Özellikle çok koyu renkli olan kızılcıkların antioksidan içeriÄŸi daha yüksektir" dedi.
Kızılcığın ortalama C vitamini 100-120 miligram civarında olduÄŸuna dikkat çeken Prof. Dr. ErciÅŸli, "Portakalın ortalama iki katıdır. Portakalda 50-60 miligramdır. Kızılcıktaki antioksidan özellik zaten C vitamini fazlalığından kaynaklanıyor" ÅŸeklinde konuÅŸtu.
Dünya ülkelerinde Türkiye'deki kadar geniÅŸ kızılcık popülasyonu olmadığını belirten ErciÅŸli, "Genetik kaynakları Malatya'da bulunuyor. Dünyada ikinci bir genetik kaynağı da Ukrayna'da var. Bir de Türkiye'de var. BaÅŸka yerde yok. 60'ın üzerinde kızılcık tipi var. Çalışmamızda 30 tanesini kullandık" diye konuÅŸtu.
haberkolik.com.tr